سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید کفش چرم

 

معیارهای زیادی برای تعیین کیفیت کفش چرمی وجود دارد یکی از برجسته‌ترین مزیت‌های کفش‌های چرمی مردانه، طول عمر و کیفیت آن است اگر می‌خواهید در طولانی مدت کفش مناسب و باکیفیت بپوشید، باید از کفش‌های چرم مصنوعی خودداری کنید و خرید کفش‌های چرم اصل را در اولویت خود قرار دهید در این مقاله به راهنمای خرید کفش چرم میپردازیم.

کفش چرم مردانه

ضرب المثلی می‌گوید پولت را باید خرج تخت و کفش کنی زیرا اگر در طول روز نمی‌توانید کفش بپوشید یا بپوشید، حتما روی تخت دراز کشیده‌اید و برعکس آن نیز صادق است در حالی که اگر تمام روز کفش‌های مردانه بی کیفیت بپوشید، احتمالاً یک جفت کفش نامناسب یا تنگ می‌تواند کل روز شما را تلخ و ناخوشایند کند. یکی از برجسته‌ترین مزیت‌های کفش چرم مردانه طول عمر و کیفیت آن است   .کفش چرم مردانه ارسی

بنابراین اگر می‌خواهید کفشی مناسب و با کیفیت را برای مدت طولانی مدت بپوشید، قطعا از خرید کفش‌های چرم مصنوعی خودداری کنید و خرید کفش‌های اصل و طبیعی را در اولویت خود قرار دهید که در مد و استایل شما نیز بسیار تاثیرگذار است و این مقاله راهنمای خرید کفش چرم را تا انتها بخوانید.

کفش چرم زنانه

کفش زنانه چرم ارسی نوعی چرم است که می‌توان گفت از دباغی برخی از حیوانات به ویژه گاوها تولید می‌شود. این نوع طراحی کفش بادوام و همچنین انعطاف پذیر و بادوام است صنعت چرم مصنوعی که در کنار تولید چرم طبیعی وجود دارد، از ترکیب پلی یورتان و پی وی سی تشکیل شده است که از طریق لایه ای به نام پوست و لایه ای دیگر شبیه به اسفنج ترکیب می‌شود اما محصول تهیه شده به این روش شکلی مشابه چرم اصل دارد اما از طرفی این چرم مصنوعی بسیار ارزانتر از چرم واقعی است. در ادامه مقاله راهنمای خرید کفش چرم همراه باشید.

نیم بوت چرمی

نیم بوت و بوت چرم زنانه  یا به اصطلاح بوت نوعی از مدل یا طرح کفش چرم زمستانی است که مورد پسند تعداد زیادی از افراد قرار می‌گیرد. این نوع کفش‌ها چندین ویژگی را به طور همزمان پوشش می‌دهند، در مقایسه با مدل‌های دیگر کفش، این نوع کفش‌ها در برابر باران و برف مقاومت و دوام بیشتری دارند و همچنین اجازه می‌دهند رطوبت بسیار کمی در داخل و به میزان گرم نگه داشتن پا باشد. رتبه در بین مدل‌های مختلف کفش‌های دیگر. زیرا برای هوای سرد زمستان مناسب هستند. با توجه به تنوع زیاد نیم بوت‌ها و چکمه‌ها و همچنین کاربردهای متفاوتی که دارند، انتخاب و خرید این محصول راه آسانی نیست.

سایز مناسب کفش

اولین اصل از آموزش خرید کفش، انتخاب سایز مناسب است. کفشی که انتخاب می کنید باید سایز مناسب داشته باشد. پوشیدن و خریدن کفشی که تنگ یا گشاد باشد؛ اصلا توصیه نمی شود. کفش تنگ یا گشاد عوارض بسیار زیادی دارند.

به طورکلی اگر کفش هنگام پوشیدن پایتان را نزند یا پایتان درون کفش جابجا نشود؛ نشانگر این است که دارای سایز مناسب می باشد.

چرا کفش چرم بپوشیم؟

معمولا هر مدل لباسی و هر مدل کفشی پس از گذشت چند سال از مد میوفتد و در عمیق‌ترین نقطه کمد لباس‌های ما جای می‌گیرد. تصور اینکه یک مدل لباس، در دنیای مد تحول عظیمی ایجاد کند و برای مدت‌های بسیار طولانی محبوب بماند کمی سخت است؛ اما اصلا بعید نیست. یکی از این مدل کفش‌ها، کفش چرمی است که از قدیم تا به امروز، عضوی جدانشدنی از کمد لباس‌های هر فرد خوش استایلی بوده است.

معرفی انواع جنس چرم

در حالت کلی، نمی‌توان یک دسته‌بندی اساسی برای انواع چرم درنظر گرفت. چرم‌ها را می‌توان براساس جنس، به طبیعی و مصنوعی تقسیم‌بندی کرد

چرم کامل

این نوع چرم از سطح بیرونی چرم به‌دست می‌آید و جزو مرغوب‌ترین انواع چرم است. چرم‌های کامل سطح براقی دارند و بسته به نوع دباغی‌شان ممکن است دانه‌دانه یا صاف باشند. چرم‌های دانه‌دانه، به علت کمترین دخالت در پرداخت، عمر طولانی‌تری دارند و بسیار با کیفیت هستند. با مقاله راهنمای خرید کفش چرم همراه باشید.

چرم نبوک

این نوع چرم بافت مخملی دارد و از لایه‌های درونی‌تر و گوشتی پوست گاو ساخته می‌شود. ظرافت و لطافت بالای چرم نبوک، مهم‌ترین مشخصه‌ آن است. البته تمیزکردن و نگهداری از این نوع چرم هم دردسرهای خودش را دارد.

چرم اشبالت

جرم اشبالت از ورقه‌ورقه شدن پوست گاو درست می‌شود. این نوع چرم مانند نبوک و جیر، سطحی مخملی دارد و پرز دار است. در تهیه چرم اشبالت، از رنگ‌های شیمیایی زیادی استفاده می‌شود و به همین دلیل، تنوع رنگ آن بالاست. از چرم اشبالت در تولید کیف و کیف پول، بیشتر استفاده می‌شود

چرم جیر

جیر، شباهت زیادی به نبوک دارد. همانند چرم نبوک، این نوع چرم هم از لایه‌های گوشتی پوست حیوانات ساخته می‌شود، بااین تفاوت که چرم جیر، برخلاف نبوک، از پوست گوساله و بز تهیه می‌شود و عمر کمتری نسبت به چرم نبوک دارد.

چرم کرومی

چرم‌های کرومی که اخیرا در صنعت کفش بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، از چرم‌های نامرغوب گاوی تهیه می‌شود. طرح روی چرم هم از یک لایه کرومی تهیه می‌شود و روی آن چاپ می‌شود. بسیاری از چرم‌های طرح‌دار، چرم‌های کرومی به‌حساب می‌آیند.

چرم ورنی

چرم‌های ورنی از پوست گاو درست می‌شوند. این نوع چرم‌ها با یک ورق براق لاکی پوشانده می‌شوند تا ظاهری براق به خود بگیرند. عمر این چرم‌ها در مقایسه با چرم‌های کامل و نبوک، کمتر است.

نکات خرید کفش

برخی نکات ریز ولی مهم وجود دارد که هنگام خریدن کفش مردانه و زنانه بایستی رعایت شود.

هنگامی که می خواهید کفش بخرید؛ حتما جوراب مخصوص بپوشید. مثلا اگر قرار است با آن کفش جوراب نازک بپوشید؛ هنگام خریدن جوراب نازک بپوشید. اما اگر قرار است با آن کفش جوراب ضخیم بپوشید؛ هنگام خریدن جوراب ضخیم بپوشید.

فرقی نمی کند صبح کفش بخرید یا عصر. اینکه برخی سایت ها می گویند باید عصرها کفش بخرید؛ نادرست می باشد.در مقاله دیگر این مورد را به طور کامل توضیح داده است. پس در هر زمان از روز می توانید کفش بخرید.

کفش های نوک تیز یا کفش جلومربعی یا کفش پاشنه بلند یا کفش بدون پاشنه توصیه نمی شوند.