سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرمایه گذاری در آمریکا

 

 

سرمایه گذاری در آمریکا باعث ایجاد شرایط مناسبی برای زندگی در آمریکا می‌شود. سرمایه‌ گذاری، یکی از مطمئن‌ترین روش‌های مهاجرت به خارج است که به‌طور معمول، اخذ اقامت دائم را به‌دنبال دارد. کشور آمریکا به‌دلیل داشتن رشد اقتصادی بالا و نرخ پایین مصادره اموال، گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاران خارجی است. روش‌های مختلفی برای سرمایه‌ گذاری در آمریکا وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.


نگاهی به شرایط سرمایه گذاری در آمریکا

    سرمایه گذاری در آمریکا یکی از چند روش مهاجرتی و اخذ اقامت آمریکا با سرمایه گذاری می باشد. سرمایه گذاری در آمریکا نیازمند سرمایه کافی و عالی می باشد. اقتصاد کشور آمریکا یک اقتصاد کاپیتالیستی (سرمایه‌ داری) است. از ویژگی‌‌های مهم اقتصاد ایالت متحده آمریکا می‌توان به منابع طبیعی فراوان، تولید انبوه، زیربنای توسعه یافته و مصرف زیاد اشاره کرد.

کشور آمریکا از دیرباز مورد توجه نه تنها هموطنان ما بلکه سایر شهروندان اقصی نقاط جهان می باشد. شرایط مطلوب اقتصادی، سرعت بالای پیشرفت این کشور در همه زمینه ها و همچنین رفاه شهروندان آن به علاوه سیستم قوی نظام آموزش و پرورش در آمریکا باعث شده است که افراد بسیاری از سراسر دنیا تمایل به مهاجرت به آمریکا را داشته باشند. اعتبار بالای پاسپورت این کشور موجب شده است که دستیابی به آن به غایت یا هدف خیل کثیری از افراد سراسر دنیا تبدیل شده است.

روش های سرمایه‌ گذاری در آمریکا

کشف نحوه سرمایه‌ گذاری در آمریکا می‌تواند یک چالش واقعی باشد. هنگامی‌که می‌دانید چگونه سرمایه‌گذاری کنید، بهتر است با اصول اولیه شروع کنید. این اصول شامل تعیین هدف از سرمایه‌گذاری‌های شما و تعیین محل سرمایه‌گذاری برای رسیدن به بهترین هدف است.

مطالب مرتبط:

 مزایای سرمایه‌گذاری در کانادا

قیمت خرید فرانچایز در کانادا

سرمایه‌ گذاری در آمریکا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در آمریکا یکی از راه‌حل‌های محبوب برای سرمایه گذاری در آمریکا است. هزینه ثبت شرکت در ایالات‌متحده به ایالتی بستگی دارد که می‌خواهید تجارت خود را در آن بگنجانید، نوع نهاد تجاری و سایر عوامل نیز تأثیرگذار هستند.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در آمریکا به دو روش مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می‌شود. هر دو این روش‌ها درنهایت منجر به اخذ گرین کارت می‌شوند.

روش مستقیم: یک برنامه طولانی مدت است که از طریق این برنامه، درنهایت شما صاحب یک شرکت در کشور آمریکا خواهید شد.

روش غیر مستقیم: در روش غیر مستقیم فرد فقط بخشی از یک شرکت را خریداری می‌کند.

سرمایه گذاری در بازار سهام آمریکا

متداول‌ترین و سودمندترین مکان برای سرمایه گذاری در آمریکا و قرار دادن پول، بازار سهام است. هنگام خرید سهام، بخش کوچکی از شرکتی را که خریداری کرده‌اید متعلق به شما خواهد بود. هنگامی‌که شرکت سود می‌برد، ممکن است بخشی از این سود را به‌عنوان سود سهام براساس تعداد سهم به شما پرداخت کند. هنگامی‌که ارزش شرکت با گذشت زمان رشد می‌کند، قیمت سهامی که متعلق به شماست نیز افزایش می‌یابد، به این معنی که می‌توانید آن‌ها را در تاریخ بعد برای سود بفروشید.

سرمایه گذاری در اوراق قرضه آمریکا

هنگام خرید اوراق قرضه، اساساً به یک شرکت یا دولت پول قرض می‌دهید و دولت یا شرکتی که به شما اوراق قرضه می‌فروشد در مدت زمان چرخه عمر اوراق به شما سود “وام” را پرداخت می‌کند. اوراق قرضه معمولاً کم‌خطرتر از سهام درنظر گرفته می‌شوند. با این حال، پتانسیل بازده آن‌ها نیز بسیار کمتر است.

سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک آمریکا

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در آمریکا به جای خرید یک سهام واحد، شما را قادر می‌سازند تا در یک خرید سبد سهام را خریداری کنید. سهام موجود در یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک به‌طورمعمول توسط مدیر صندوق سرمایه‌گذاری مشترک انتخاب و اداره می‌شود. این مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری هنگامی‌که در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنید، هزینه‌ای مبتنی‌ بر درصد را دریافت می‌کنند.

سرمایه‌ گذاری در آمریکا از طریق خرید املاک

خرید ملک در آمریکا و اخذ اقامت این کشور از طریق خرید ملک شخصی به طور مستقیم امکان‌پذیر نمی‌باشد. کسانی که قصد خرید ملک در آمریکا را دارند، باید ابتدا اقامت خود در این کشور را دائم و قطعی نمایند و بعد از آن اقدام به خرید ملک در این کشور نمایند.

مراحل قانونی خرید ملک در کشور آمریکا با استفاده از تسهیلات بانکی و وام مسکن به مراتب پروسه زمانی بسیار کوتاهی دارد که این بازه زمانی بین 25 تا 30 روز است. خرید ملک به صورت نقدی تنها بین 7 الی 10 روز زمان شما را می‌گیرد. یکی از مواردی که بسیار مهم است بررسی وضعیت ممنوعیت فروش ملک است.

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در آمریکا چگونه است؟

 از جمله مهم ترین انواع روش های سرمایه گذاری آمریکا سرمایه گذاری در این کشور با اخذ ویزای EB5 می باشد که متقاضیان می توانند با مبالغی نظیر 800 هزار و 1 میلیون 50 هزار دلار بیزینس خود را راه اندازی نمایند و از این طریق اقامت دائم و یا گرین کارت کشور آمریکا را دریافت نمایند. افرادی که از این طریق اقدام می کنند در ابتدا اقامتی دو ساله دریافت می کنند و کار و تجارت خود را راه اندازی می نمایند. در ادامه با پرداخت مالیات و عدم ارتکاب جرم و سودآوری و تجارت موفق می توانند اقامت دائم خود در کشور آمریکا را دریافت نمایند و پس از آن وارد پروسه اخذ پاسپورت آمریکا و دریافت شهروندی این کشور گردند. نیاز است بدانید که با مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری، همه روش های سرمایه گذاری در این کشور منتج به اخذ اقامت و تابعیت نمی گردد. ذکر این نکته نیز ضروری است که با توجه به انتقال قدرتی که در انتخابات آمریکا صورت گرفت و به جای آقای ترامپ آقای بایدن سکان ریاست جمهوری این کشور را به عهده گرفته است؛ لذا می توان انتظار داشت که منتظر سیاست درهای باز و قوانین جدید در خصوص انواع روش های مهاجرت از جمله سرمایه گذاری در این کشور باشیم. تابعیت آمریکا از طریق سرمایه گذاری نیز با رعایت یک سری فرآیند و اصول، امکان پذیر است.

با وجود پیچیدگی و دشواری در روش های مختلف سرمایه گذاری در آمریکا و همچنین بروز تنش هایی که فی ما بین دولت های ایران و آمریکا ایجاد شده، می توانید از روش سرمایه گذاری در کانادا و انتخاب بهترین بیزینس کانادا که به مراتب راحت تر و با هزینه های کمتر امکان پذیر است، این میسر را طی نمایید و موفق به اخذ اقامت دائم و پاسپورت کانادا گردید. نکته مثبت این پیشنهاد این است که شما با سرمایه گذاری در کانادا پس از 3 الی 5 سال می توانید به شهروندی کانادا دست پیدا کنید و با تبدیل شدن به یک شهروند کانادایی می توانید به ایالات متحده آمریکا مسافرت داشته باشید و حتی به اقامت و زندگی در این کشور نیز دست یابید.

شرایط اخذ پاسپورت آمریکا از طریق سرمایه گذاری

آمریکا که جهان آن را به عنوان سرزمین فرصت ها می شناسد، دارای فرهنگ غنی و متنوع، یکی از قوی ترین واحدهای پولی جهان را دارد و دارای یکی از مطلوب ترین گذرنامه ها است. از طریق برنامه سرمایه گذار مهاجرتی آمریکا USA EB-5، سرمایه گذاران می توانند از مزایای انحصاری بهره مند شوند:

مهارت های زبان مورد نیاز نیست.

مدرک تحصیلی لازم نیست

هیچ تجربه کسب و کار یا مدیریتی مورد نیاز نیست.

سرمایه سرمایه گذاری می تواند از یک هدیه، ارث، مالکیت کسب وکار یا هر فعالیت قانونی دیگر حاصل شود.

هیچ تعهدی برای زندگی در حوزه سرمایه گذاری وجود ندارد.

این فرصت برای زندگی، کار و تحصیل در هر کجا در ایالات متحده است و از هزینه های تحصیلی کمتری برخوردار است.

مشارکت کودکان زیر سن 21 سال

برای واجد شرایط بودن برای متقاضیان برنامه باید یکی از گزینه های سرمایه گذاری زیر را علاوه بر برآورده کردن معیارها انجام دهید:

حداقل 21 سال سن داشته باشید.

نشان دادن منبع قانونی دارایی ها و سرمایه ها

الزامات شهروندی

افرادی که دارای کارت گرین امتیازی برای حداقل پنج سال هستند می توانند برای دریافت تابعیت و اقامت آمریکا الزامات زیر را بر آورده کنند :

18سال یا بیشتر باشند

حداقل سه ماه قبل از درخواست شما در داخل محل یا منطقه USCIS با حوزه قضایی زندگی کرده باشند.

اقامت دائم در ایالات متحده به عنوان یک دارنده کارت سبز حداقل پنج سال بلافاصله قبل از درخواست.

اقامت دائم در ایالات متحده را به عنوان دارنده کارت سبز برای حداقل پنج سال قبل از درخواست خود داشته باشند.

از نظر فیزیکی در ایالات متحده حداقل 30 ماه از پنج سال (60 ماه) بلافاصله قبل از این درخواست حضور داشته باشند.

قادر به خواندن، نوشتن و صحبت کردن به زبان انگلیسی و داشتن دانش و درک از تاریخ و دولت ایالات متحده (مدنی) باشند. با توجه به اصول قانون اساسی ایالات متحده، از شخصیت خوب اخلاقی برخوردار باباشند و در تمام دوره های مربوطه تحت قانون به نظم و قانون ایالات متحده احترام بگذارند.